Deck Guide – Big Druid

Druid osobne patrí aj spolu s Paladinom a Shamanom medzi moje nie úplne obľúbené classy. Je to spôsobené hlavne tým, že Druid dlho nepatril medzi top decky, potom prišiel výrazný skok, na ktorý bolo treba veľa kariet a teraz mi v zbierke chýba tých kariet až priveľa (nebyť posledného nerfu, tak by vznik tohto decku ani nebol možný). Winrate tohto decku je slušný, aj keď náročnosť na skill a hlavne dôležitosť early game, ktorá slúži v podstate len ako príprava na záverečné údery je pre hráčov, ktorí majú radi vyššiu variácu v zápasoch ako nie úplne najzábavnejšia. Ja samotný deck a túto classu v podstate len objavujem (okrem Embiggen Druid ma predchádzajúce decky vôbec nezaujali a väčšina mojich deckov bola veľmi efektívna na Druidov) a preto aj tento Deck Guide môže byť, že bude obsahovať nejaké chybičky hlavne v Card Swapoch.

Koncept vychádza z early game, ktorý by som hodnotil ako prípravnú fázu. Počas tejto fázy musíte nazbierať čo najviac mana krištáľov, aby ste v prípadnom 6. kole už boli minimálne na 8-9 many. Na túto úlohu máte nachystané Overgrowth a Breath of Dreams. Prežiť by ste do 6. kola tiež mali, karty ako BEEEES!!! a Ironbark Vám predĺžia životnosť. Ako plán B, ak by to nešlo úplne ideálne je tam Imprisoned Satyr, ktorý Vám napríklad Marsh Hydra zlacnie o 5 many a Vy môžete v piatom kole zničiť súperovho miniona a zároveň dostať na ruku 8 manového miniona. Na životnosti tohto miniona záleží asi najviac, keďže pokiaľ neprežije aspoň 2 útoky na súpera, hodnotím ho ako neúspešné zahratie karty a Vaše šance vidím veľmi bledo. Princíp decku vychádza z board controlu silných minionov podobne ako bol Embiggen Druid, keď súper sa bude snažiť Vám týchto minionov zneškodniť menšími, keďže 1 útok od silného miniona môže spôsobiť poškodenie ako 2 ťahy s malými minionmi. Obranu Vám vystuží aj Evasive Drakonid, Winged Guardian a veľký Heal Boost v podobe Hidden Oasis a v neskoršej fáze potenciálne aj Alexstrasza. Na záver hry vypustiť Ysera, Unleashed Vám zaručí tak silný board control, že ani tak dobre vybalansovaný obranný deck, akým je Highlander Mage nemôže rátať s istou výhrou. Plusom tohto decku vidím hlavne v tom, že pomalšie decky s výnimkou Priesta budú mať veľký problém s Vami držať krok v mid-game, keďže Váš náskok v mane bude rozhodujúci.

Deck Code: AAECAZICAsUE9q0DDq+iA8iiA5etA/2tA4yuA96vA/+wA/+1A+S6A+i6A+y6A+26A+66A/O7AwA=

Mulligan

Mulligan je v tomto doslova kľúčový, keďže agresívne decky Vás síce pribrzdia, ale ak sa im ubránite, aj tak máte vysokú šancu na výhru v late game. Nesnažte sa proti agresívnejším deckom hrať na veľa mana krištáľov, pokiaľ máte inú možnosť. Proti pomalším deckom je zas hra o poznanie viac naviazaná na držanie sa plánu.

Vs. Agresívne decky

  1. Strength in Numbers – za 1 manu po splnení Questu Vám pošle do hry silného Taunta
  2. Ironbark – odporúčam použiť hneď, ako to je možné, potrebujete silného Taunta
  3. BEEES!!! – na menších minionov silná zbraň, preživšie včely Vám pomôžu do neskorších kôl
  4. Imprisoned Satyr – táto karta nesmie chýbať, zlacní Vám silného taunt miniona, prípadne Alexstraszu, ktorá Vám umožní prežiť

Vs. Pomalšie decky

  1. Strength in Numbers – inú prvú kartu v zápase si v tomto decku ani neviem predstaviť
  2. Breath of Dreams – potiahnuť si kartu a zároveň získať 1 mana krištáľ je cieľom v tomto decku
  3. Overgrowth – napĺňa celú taktiku hry
  4. Evasive Feywing – 4 manový drak na úvod hry je potrebný, keďže už od 3. kola ho môžete pustiť do hry a je silnejší ako väčšina 4kových minionov. Minimálne donúti súperov board zničiť tohto miniona a tým spomalíte jeho board control

Synergie

Synergie pre tento deck sú extrémne náročné, keďže na niektoré spomenuté synergie budete potrebovať aspoň matematickú pravdepodobnosť, že k tomuto momentu príde. Toto upozornenie sa týka hlavne Imprisoned Satyr, kde ale benefit z úspechu tohto komba je rozhodujúci, zároveň ale vôbec nemusí prísť. Odporúčam ísť do tohto komba až v situáciách, keď máte na ruke maximálne 2 ďalších minioniov, aby ste mali šancu aspoň 33% (osobne by som do nešiel ani do nej, ale situácia si to veľakrát bude vyžadovať).

BEEEES!!! + Ironbark – preživšia včela, ktorá má 2/4 Taunt Vám rozhodne pomôže prežiť do ďalšieho kola hlavne proti agresívnym deckom

Imprisoned Satyr + Ysera, Unleashed – kombinácie s Imprisoned Satyr začíname hneď tou najsilnejšou. Mať už od začiatku čo najviac drakov, ktorí po potiahnutí idú hneď na board je v podstate primárnym cieľom tohto decku.

Marsh Hydra + Ironbark – predĺženie života pre Hydru je ďalšou z čiastkových cieľov Vašej hry s týmto deckom, ktorá vedie k výhre

Card Swapy

Deck je vytvorený hlavne za účelom kvalitnej prípravnej a potom následne ukončovacej fázy. Je veľmi náročné do tohto decku implementovať nové veci. Teron Gorefiend sa môže hodiť, v prípade, že máte možnosti ako ho čo najskôr zničiť a zároveň dokáže aktivovať Deathrattle u oslabeného Scrapyard Colossus. Archspore Msshi´fin je tiež vítanou posilou, ktorú si viem predstaviť ako zámenu za Evasive Feywing.. Deck je extrémne lacný a preto nevidím priestor na zmeny, všetko by záležalo dosť od súpera, pokiaľ ide o turnajovú hru, keďže hybridné decky dokážu dotatočne zaskočiť súperov.

Tento deck rozhodne nepatrí medzi tie najjednoduchšie a pre nováčikov môže predstavovať doslova nočnú moru. Zábavnosť tohto decku je tiež úmerná tomu, ako veľmi tento deck viete využívať. Preto ho neodporúčam v prípade, že potrebujete hneď stúpať v rankingu napríklad v Diamond 10, keďže niečo Vás do tohto ranku dostalo a na 5ku Vás toto hneď na začiatku nedostane. Na druhej strane je extrémne lacný pre novších hráčov a viem si predstaviť, ako preskočíte s týmto deckom z Goldu až do Diamondu veľmi ľahko a zároveň zvýšite svoje odmeny na konci danej sezóny. Prípadné postrehy k tomuto decku môžete písať do komentárov. Rád si ich prečítam, keďže v Druidovi som viacmenej “noob”.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *