Deck Guide – Highlander Mage

V momentálnej tempo mete je Highlander Mage ideálnou voľbou proti rôznym Tempo Demon-Hunter a Tempo Warrior či Token Druid deckom. Vyniká svojou stabilitou, boardclearom a obrovskou variabilitou (Puzzle Box of Yogg-Saron a The Amazing Reno Vám môžu zápas veľmi solídne otočiť), za mínus považujem hlavne cenu (tento môj deck je budget verzia a stále je extrémne drahý) a neschopnosť proti deckom typu Control Priest a Galakrond Priest, kde Vás môže zachrániť len veľmi efektívne kombo a hlavne kvalitná handa. Ďalšia vec, ktorú považujem za menší mínus je relatívne veľká náročnosť na kvalitu hráča, keďže Mulligan nebýva všade rovnaký. Veľkou pomôckou pri tejto hre je práve Deck Tracker, ktorý Vám ukazuje, aké karty ešte v decku ostávajú, keďže Tortollan Pilgrim potrebujete nasmerovať práve na tie najideálnejšie karty. Timing je dôležitý, The Amazing Reno môže zničiť celú plochu len raz a preto ho neodporúčam hrať čo najskôr (zrovna táto akcia si vyžaduje veľké umenie, pre ktoré je potrebné veľa tréningu a znalosti o súperových potenciálnych deckoch). Pri Puzzle Box of Yogg-Saron je moje odporúčanie hrať s rozumom, nie keď máte na ruke 8-9 kariet, ale menej, keďže väčšina kúziel je práve o Draw a card. Dragonqueen Alexstrasza je podľa môjho názoru v tomto zápase na dorovnanie síl, prípadne úplnú deštrukciu súpera, keďže hlavne čo sa týka potenciálu kúzel, vládnuť bude hlavne boardu, ale môže Vás prekvapiť aj náročnejší minion.

Deck code: AAECAf0EHooByQOrBMUEywTtBOwHjQiDlgOfmwOgmwOKngOhoQPCoQP8owOLpAOSpAPypQOEpwP1rAP6rAPsrwPwrwORsQOEtgOMtgONuwPcvgPmvgPexAMAAA==

Mulligan

Vs. Tempo decky

Proti tempo deckom je to v podstate všetko o prvej ruke. Nezahadzujte žiadnu z kariet, ktoré Vám pomôžu zvýšiť board control, zbavte sa hlavne kariet ako Arcane Intellect, alebo Azure Explorer, s ktorými zápas určite proti rýchlym deckom nevyhráte. Podľa môjho názoru ideálna kombinácia je si v prípade, že začínate ako druhý nechať na ruke ľubovolného draka a Arcane Breath, samozrejme proti takému Demon Hunter sa nebojte hrať Arcane Breath aj bez komba, keďže potrebujete jeho malý minionov zničiť čo najskôr, aby ste mohli prejsť do protiútoku.

  1. Arcane Breath – na úvod jasný must have, pokiaľ držíte aj draka, Vaše šance sa rapídne zvýšia
  2. Doomsayer – buď vyčistí plochu, alebo Vám v úvode získa trochu času, hlavne proti Battlefiend veľmi silná odpoveď, buď to zničíte všetko, alebo nedostanete Face hneď v úvode
  3. Overconfident Orc – veľmi slušný 3/6 Taunt na úvod, súpera potrápi a Vy sa zatiaľ dostanete k hre
  4. Frost Nova – získa Vám čas, aby ste sa mohli dostať do fázy, keď budete mať boardclearové spelly na ruke

Vs. Control decky

Proti Control deckom je v podstate jedno, čo držíte v úvode hry, za zmienku stojí v podstate len Astromancer Solarian, keďže potrebujete, aby čo najskôr umrel bez nejakého Silence. Nesmie na ruke chýbať aj Twilight Drake, keďže potrebujete miniona, ktorý zvládne dlhšiu dobu ako 1 kolo. Trojicu dopĺňa Arcane Breath, ktorý ale môžete už šetriť, ak nemáte na ruke draka. Princíp hry je hlavne v tom, že v správnu chvíľu zahráte v jednom kole Alexstrasza a v ďalšom Kalecgos, ktorý Vám vytvorí Pyroblast (ak budete mať trochu šťastia). Proti takémuto súperovi bude treba veľa rozmýšľania nad možnosťami, taký Priest má nad Vami výhodu, ktorú asi Vy nemáte ako dorovnať. Treba sa spoliehať aj na schopnosti The Amazing Reno, ktorého kúzla Vám môžu prípadne naplniť board alebo ublížiť súperovi.

  1. Arcane Breath – podobne ako pri obrane proti tempo deckom, silný boardclear na úvod, ktorý Vám vytvorí kúzlo
  2. Astromancer Solarian – 3/2 minion so Spell Damage +1, ktorý Vám po smrti vhodí solídneho miniona so silným Battlecry
  3. Twilight Drake – na začiatku hry veľmi ťažko zničiteľný minion, ktorý bude slušne čistiť plochu a zároveň dokáže aj vážnejšie ohroziť súpera
  4. Escaped Manasaber – 3/5 minion so Stealth, tiež má na začiatku hry veľmi povzbudivé účinky

Synergie

Do tohto decku sú synergie veľmi podobné predchádzajúcim Highlander Mage deckom, keďže za posledného pol roka tento archetyp prechádza minimom úprav a stále sa drží svojho štandardu (čo v kolísavej tejto mete je v niektorom čase výhoda, v inom veľká nevýhoda).

Dragoncaster + Conjurer´s Calling – Klasické efektívne kombo, ktoré Vám za 6 many dá na plochu dvoch 6 manových minionov. Oceníte to hlavne proti Priest deckom, alebo novému Galakrond Rogue, kde prevahu v číslach na boarde proste potrebujete.

Kalecgos + Conjurer´s Calling – Tiež veľmi efektívne kombo, ktoré Vám umožní hlavne v late game veľmi silný board. Výhodou je hlavne to, že v late game už väčšina súperov má všetky možnosti, ako vyčistiť board vyčerpané a vtedy udriete s dvomi 10 – manovými minionmi. Jediná adekvátna obrana môže byť u Mage The Amazing Reno, alebo u Priesta jedno z jeho kúziel.

Frost Nova + Doomsayer – kombo známe ešte z čias Freeze Mage je nemenej atraktívne stále. V úvode hry dokáže veľmi nemilosrdne pribrzdiť agresívne decky.

Bone Wraith + Doomsayer – menej efektívny variant predchádzajúceho komba, ale stále dokáže byť účinný

Tortollan Pilgrim + Power of Creation – trošku náročnejšie kombo, keďže musíte mať presne vyrátané šance na úspech tohto komba, ak sa Vám podarí, dostanete ale veľmi silný board

Tortollan Pilgrim + Puzzle Box of Yogg-Saron – využiť v zápase až 2 krát Puzzle Box a zároveň mať kľudnejší variant v podobe miniona, ktorý ale z vlastnej skúsenosti prežíva veľmi krátko, ale ak áno, tak ovládate board.

Card Swapy

Osobne si myslím, že je extrémne náročné niečím tento deck doplniť, keďže by stratil vyváženosť. Na ranking by tým pádom bol až príliš zameraný na jeden štýl hry zápasy proti inému štýlu hry by boli ešte náročnejšie hrateľné. Do turnajov skôr odporúčam voliť ešte defenzívnejšie poňatie, ktoré by súpera mohlo výrazne zneistiť pri jeho útokoch na Váš face, prípadne zvoliť viac Secret kariet, ktoré by súpera úplne zmiatli a donútili ho hrať vyložene na Face. Bežne mávam k tejto veci veľa postrehov, momentálne to ale nechávam čisto na Vás.

Záverom môžeme podotknúť, že tento deck v starej mete mal slušnú šancu na úspech, v novej uvidíme, keďže nerfy sa ho viacmenej netýkali a ostatné classy sa o niečo oslabili. Do turnajov hlavne proti Druid a Rogue deckom veľmi silná zbraň na istý bod, slabiny vidím hlavne proti Hunterom a za istých okolností aj Tempo Demon-Hunter, s ktorým sa ale dá vyhrať. Odporúčam si tento deck čo najviac nahrať a až potom skúšať náročné boje v rankingu.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *