Sprievodca Hearthstone Battlegrounds part. 3 – Minioni z Tier 1-2

V predchádzajúcom dieli seriálu sme si priblížili (podľa môjho názoru) silnejších hrdinov a ich zaradenie do výkonnostných skupín. Objavila sa menšia diskusia, za ktorú sme radi. Dnes sa pozrieme na minionov a budeme sa snažiť Vám poskytnúť pár tipov na vzájomné synergie a prípadné dojmy z jednotlivých kariet.

Tavern Tier 1

Na tejto úrovni hovoríme o úvodných minionoch, teda kartách, ktorých životnosť môže byť cca do 4. kola, potom už odporúčam v prípade plného boardu prestavať na silnejších minionov (neplatí pre Murlocov a Wrath Weaver!). Samotní minioni sú rozdelení v pomere 3x Murloc, 2x Mech, 2x Beast, 3x Neutral a 2x Demon (ak nerátame Neutral Wrath Weaver, ktorý má silné väzby na Demon typ kariet). Tento balans Vám dokáže pomôcť si zvoliť správny štýl hry už v úvode hry. Detailne si priblížime najzaujímavejšie karty, či už z hľadiska výhodnosti, ale aj z hľadiska prínosu do neskorších fáz hry.

Dire Wolf Alpha

Táto karta je v úvodnej fáze hry, keď máte na boarde dvoch menších minionov pekne nepríjemná. Stačí Vám Alleycat alebo Murloc Tidehunter a dokážete zdolať v druhom kole prakticky ľubovolného súpera. Zlatá verzia disponuje stats 4/4 a schopnosťou pridať minionom +2 útoky. Na začiatku sľubná karta s nie najhoršími stats a schopnosťou, v neskoršej fáze hry ale odporúčam vyradiť.

Ideálne synergie: Rat Pack, Scavenging Hyena, Cave Hydra, všetky typy kariet

Mecharoo

Mecharoo ako prvá karta do zápasu tiež nie je najhoršou voľbou a v podstate okrem Vulgar Homunculus a Rockpool Hunter neexistuje pre Vás žiadny problém ustáť prvé kolo bez straty života. Najväčšou výhodou karty je, že je Mech, kde má v neskorších kolách zaujímavé synergie, nemôžeme zabudnúť ani na jej Deathrattle, ktorý môže pomôcť pri použití Cobalt Guardian a jeho Divine Shield. Zlatá verzia predstavuje 2/2 miniona, ktorý po smrti dá do hry 2/2 miniona, takisto Mech.

Ideále synergie: Metaltooth Reaper, Cobalt Guardian, Junkbot, Iron Sensei, všetky Magnetic karty

Micro Machine

Do budúcich kôl jedna za najperspektívnejších kariet. Každé kolo nabieha plus jeden attack a preto s týmto minionom môžete spraviť slušnú škodu súperovi aj v neskorších kolách. Zlatá verzia začína na 2/4 stats a pridáva Vášmu minionovi každé kolo +2 attacku. V synergii s magnetickými kartami môžete zostaviť prvý krok svojej výhry už v prvom kole. Aby sme túto kartu neprechvaľovali, málo života hlavne v úvode Vám môže narobiť menšie problémy, keď bude tento minion často zomierať medzi prvými a jeho hlavná úloha v úvode hry je odstaviť čo najvyššieho miniona.

Ideálne synergie: Annoy-o-Module, Junkbot, Metaltooth Reaper, Iron Sensei, všetky magnetic karty

Wrath Weaver

Karta, ktorú vyhľadávam v úvode najčastejšie. Za každého démona, ktorého pošlete do hry v situácii, keď už máte na boarde túto kartu Vám ubudne 1 život a karta zvýši svoje stats +2/+2. V neskorších fázach veľmi smrtiaca karta, hlavne ak máte v hre Mal´Ganis a tým sa Vám otvorí cesta k naboostovania tejto karty aj o +12/+12 v každom kole. Nevýhodu do neskorších kôl vidím len v tom, že nespolupracuje s kartami, ktoré dávajú Poisonous alebo Divine Shield. Každopádne do úvodných 5 kôl must have karta, ak sa rozhodnete hrať za Demon štýl. Zlatá verzia karty obsahuje 2/2 stats a schopnosť je navýšená na +4/+4.

Ideálne synergie: Všetky demon karty, Mal´Ganis, Floathing Watcher

Murloc Tidecaller

Jeden z Murloc minionov, ktorí Vám môžu vydržať až do konca hry! Jedna z najlepších Murloc kariet je v Tavern Tier 1. Jeho prednosťou je hlavne +1 do útoku pri každom Murloc, ktorého pošlete do hry. V kombinácii s kartami, ktoré ho naboostujú na viac života a útoku veľmi smrtiaca karta. Neodporúčam až tak veľmi na Poisonous, ale akonáhle budete v situácii, že už nie je komu inému to dať – jasná voľba. Zlatá karta obsahuje stats 2/4 a pridáva +2 do útoku. Rozhodne karta, ktorú akonáhle budete mať medzi prvými možnosťami, treba brať.

Ideálne synergie: všetky Murloc karty, Zoobot, Gentle Megasaur

Vulgar Homunculus

Táto karta je svojimi stats priam ideálna na začiatok zápasu! Prvé 2 kolá je vysoký predpoklad, že na zničenie tejto karty bude treba aspoň 2-3 minionov a stojí to len 2 životy. Synergia s Wrath Weaver je tiež veľmi silná na úvod, samozrejme v neskoršej časti hry môže priniesť nejaké problémy. Pokiaľ nemáte v pláne hrať Demon a zároveň chcete mať solídneho miniona na úvod, dobrá voľba. Zlatá verzia má 4/8 stats, ktoré sú porovnateľné s minionmi z Tier 3.

Ideálne synergie: Zoobot, Nathrezim Overseer, Floating Watcher

Rockpool Hunter

Veľmi efektívna Murloc karta v ponuke hneď v Tier 1. 2/3 stats z nej robia nadpriemer tohto Tier a samotný Battlecry ocenia všetci fanúšikovia Murloc kariet. V úvode hry Vám veľmi efektívne dokáže naboostovať zostavu a zároveň ponúka aj relatívne slušného miniona. Jej zlatá verzia je 4/6 a Battlecry tvorí až +2/+2 zlepšenie Vášho murloca. Keď vezmeme v úvahu aj fakt, že 2 karty predtým už naboostované boli z tejto Vašej karty, veľmi dobrá karta na hru Murloc štýlom.

Ideálna synergia: Všetky Murloc karty, v úvode hry hlavne Murloc Tidecaller

Selfless Hero

Táto karta sama o sebe je veľmi podpriemerná, ale Deathrattle má veľmi kvalitný. Divine Shield Vás ubráni pred všetkými problémami, či už z hľadiska útoku súpera vysokými minionmi, aj pred Poison efektom. Po upgrade na zlatú kartu má táto karta stats 4/2 a až dvom minionom dá po svojej smrti Divine Shield a to môže v 5. kole dosť výrazne pomôcť.

Ideálne synergie: Defender of Argus, Baron Riverdare

Tier 2

V Tier 2 môžeme vidieť oveľa zaujímavejšiu plejádu minionov, ako tomu bolo v Tier 1. Veľa z týchto minionov už sú minioni, ktorí formujú charakter Vašej zostavy a ďalšie nákupy minionov sa budú odvíjať práve od synergii s týmito kartami. Tier 2 obsahuje až 7x Mech, 4x Beast, 2x Murloc (ale o to silnejšie karty), 2x Demon (vzhľadom na celkovú silu tohto typu kariet v celej hre pochopiteľné) a len jednu neutrálnu kartu. Práve vďaka veľkému výberu Mech kariet sa väčšina hráčov vyberie týmto smerom, ktorý ale nie vždy býva najšťastnejší a je veľmi vhodné si okrem pár Mech minionov nechať aj niekoho z iných typov na plochu. Samotné Mech karty sa vyznačujú hlavne “len” miernym boostom ostatných kariet (rozhodne je to menej ako Demon a menej smrtiace ako Murloc s Poisonous, alebo ako plná plocha Beast a Scavenging Hyena). Tu si prejdeme najzaujímavejšie karty z tohto Tier.

Harvesting Golem

Harvesting Golem je v rámci Tier 2 rozumný kompromis medzi schopnosťami a stats. Po smrti miniona dostanete na plochu 2/1 golema a zároveň patrí k Mech typu kariet, takže je jednoduchý na prípadné Magnetic fúzie s inými minionmi. Podľa môjho názoru sa síce nejedná o “must have” kartu, ak hráte na Mech, každopádne ale budú aj situácie, keď budete mať viac zlých možností na nákup v Tavern a touto kartou nič nepokazíte. Zlatá verzia je vybavená Deathrattle, ktorý pustí do hry 4/2 golema a stats sú 4/6.

Ideálne synergie: všetky Magnetic karty, Cobalt Guardian

V tejto časti sme si predstavili karty z Tier 1-2, samozrejme, s Tier 2 budeme pokračovať aj naďalej v ďalšej časti, v ktorej si priblížime karty z Tier 2-3. Seriál pokračuje a môžete očakávať ešte minimálne 4 články venujúce sa tomuto zábavnému módu. Svoje postrehy z Tier 1 môžete písať do komentárov.

 

 

 

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *